péntek, október 28, 2005

Sütőtök & Lazac curry - Tök Jó Hét III.

Na, ez lesz a tök jó hét utolsó receptje. Nem garantálom, hogy az ősz és tél folyamán nem lesz több, sőt…de így első nekifutásra most ennyi.
Ez a kaja így első hangzásra talán kicsit bizarul hangzik, de egyáltalán nem az. Hal és zöldség isteni thai curry mártásban. Otthon abszolút minden kapható hozzá az ázsiai boltban a csarnok aljában és a friss fűszereket a mélyhűtőben is lehet tárolni.
Ez a kombináció a Nigella Bites könyvben szerepel, kicsit másképpen, onnan jött az ötlet. Állítólag ez a könyv jelenik meg otthon most magyarul (vagy már megjelent?), nyilván logikusan a Spektrumon sugárzott TV sorozat miatt pont ez, pedig a piacon lévő öt könyve közül szerintem ez messze a leggyengébb. Van benne egy-két jó recept, meg persze szuperek a képek, de összességében mind írását mind a recepteket tekintve ez a legkevésbé összetett és ütős. Borzasztó kíváncsi vagyok egyébként a magyar fordításra (angolból fordított szakácskönyvekben érdekes fordulatokkal lehet találkozni…). Ez a recept pl. a TV dinners (TV vacsorák) fejezetben szerepel, hát elképzelem, amint Magyarországon a TV előtt a kanapén ülve thai curry-t kanalazunk. Én végül lazacot, garnélát és sütőtököt tettem bele (ami ráadásul volt maradék már sütött állapotában, úgyhogy csak úgy beledobtam a végén – egyébként a mártásban főne puhára a tök), kihagytam belőle a friss spenótot és nem öntöttem fel hal alaplével. Citromfű és kaffir lime levél nálam szokott lenni a mélyhűtőben, az adja za igazi egzotikus ízt, de végül is ha épp nincs, szerintem akkor is meg lehet csinálni csak úgy kis citromlével, bár tutti nem lesz olyan a végeredmény. Egyébként majd fogok írni igazi autentikus thai curry receptet, mert ez csak olyan „ál”. Szóval ez az a recept, ahogy én csináltam (egyébként így konkrétan 5 perc alatt készült el), az eredeti a könyvben van.

Recept

Hozzávalók (2 személyre)

Kb. ½ kg nagyságú (egy hosszúkás tök fele) sütőtök húsa
Kb. 25 dkg friss lazac
Kb. 15 dkg garnéla (lehet úgy is, hogy csak lazac)
2 dl kókusztej
1 púpos tk piros thai curry paszta (csípősségtől és tűréshatártól függő mennyiség)
1kk kurkuma (csak a színe miatt)
kb. 2 ek halszósz
½ lime leve (citrommal helyettesíthető)
3-4 kaffir lime levél (kapható az ázsiai boltban)
1 szál citromfű (szintén)
1ek cukor

Egy lábasban felmelegítem a kókusztejet és belefőzöm a curry pasztát (simára keverve) és a citromfüvet (csak a fehér részt) meg a kaffir lime leveleket. Amennyiben nyers sütőtököt használok, akkor azt meghámozom és falatnyi kockákra vágom. Puhára főzöm a mártásban (kb. 15 perc). Ha maradék sütőtök van, akkor azt csak a legvégén adom majd hozzá. Beleteszem a kockára vágott lazacot, az kb. 4-5 perc alatt megpuhul. A legvégén adom hozzá a rákot (ha használok), ill. a tököt (ha sült tök). Leveszem a tűzről és halszósszal, cukorral és a lime lével fejezem be az ízesítést. Friss korianderrel, vékony karikákra vágott újhagymával és basmati rizzsel tálalom.

Eredeti recept: Nigella Lawson: Nigella Bites (Thai yellow pumpkin and seafood curry)


Előző tökös receptek:

Címkék: ,


 

 

6 hozzászólás:

Blogger yEşiL szerint...

Wiedermal ein schönes Rezept + Foto. Was ist lazac?! Den Rest von dem Rezept konnte ich verstehen ;)

9:36 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Yesil,
lazac ist Lachs:) Siehst Du, Dein Ungarisch ist ja perfekt:)

9:57 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Megfőztük a receptet, de sütőtök helyett édesburgonyát használtunk. Nagyon finom lett így is. Szerintem több húsételt kellene csinálnod, bár a barátnőmnek pont az tetszik, hogy relatíve kevés van:)

9:58 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

helló
nem, olvastam végig az összed blogodat,csak receptkeresgélés közben leltem rá... így nem vagyok mndennel tisztában.
a képek iszonyú jók, viszont nem értem, hogy hogy is van ez..
A receptek eléggé külölegesek, így nem értem hogy hogy találsz hozzájuk képeket. Esetleg ételfotózással is foglalkozol?
az egész blog nagyon esztétikus, gratulálok a jó ízlésedhez :O)
Helga

5:33 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Szia Helga, és köszönöm. A fotókat én készítem, és konkrétan az az étel van mindig rajta, amelyet éppen megfőztem, és amelynek a receptje szerepel az írásban.

10:08 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Kedves C&V!
Regi ugyan a recept, de hatha olvasod...Elkeszitettem a curry-t, nagyon finom! Tobb kremleves recepteddel is kiserleteztem, mindnek nagy sikere volt. Ezidaig ugy tudtam, hogy nem szeretek fozni, mindig maceranak tartottam es fokent ugyanazokat az alapanyagokat es felhasznalasi modokat ismertem. A blogod alapjan kaptam kedvet, mert a receptek nemcsak nagyon finomak, hanem rettenetesen egyszeruek es gyorsak is. legalabbis az eddigiek, kesobb talan a bonyolultabbakkal is probalkozom majd.... :)Maga az oldal is nagyon szep es igenyes, gratulalok!
Al

2:13 de.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal