péntek, május 08, 2009

Macaron recept

A fotón: macaronok, Bernachon/Lyon
Alábbiakban nyersfordításban Pierre Hermé macaron alapreceptje.
Hozzávalók (36 darabhoz)

15dkg mandulaliszt (egészen finomra darált mandula)
15dkg porcukor
5, 5dkg pihentetett tojásfehérje (amely min.4 napig, letakarva, hűtőszekrényben állt)
amennyiben használunk, néhány csepp ételfesték
15dkg porcukor
3, 8 dkg szénsavmentes ásványvíz
5,5 dkg pihentetett tojásfehérje

1. A mandulalisztet és az egyik adag porcukrot szitáljuk át, hogy egészen finom szemcsés legyen
2. Az egyik adag pihentetett tojásfehérjét adjuk a mandulához. (amennyiben használunk ételszínezéket, azt előtte hozzáadjuk a fehérjéhez)
3. Forraljuk össze a másik adag porcukrot és az ásványvizet 118C-ra.
4. Amikor eléri a 115C-ot, kezdjük el felverni a másik adag tojásfehérjét.
5. Adjuk hozzá a 118C-os cukorszirupot. Verjük közepesen kemény habbá, hűtsük le 50C-ra.
6. Keverjük egyenletesen a mandulás keverékhez.
7. Sütőpapírra rajzoljunk 3,5cm átmérőjű köröket, amelyek 2cm távolságra helyezkednek el egymástól.
8. Fordítsuk meg a sütőpapírt, helyezzük sütőlapra.
9. Habzsákból nyomjuk a masszát a sablonokra
10. Hagyjuk állni 30 percig, hogy kissé száradjon
11. 180C-os sütőben 12 percig sütjük, közben kétszer kinyitjuk a sütő ajtaját (a hőmérséklet sütőfüggő, ki kell kísérletezni)
12. Kihűtjük.
13. Megtöltjük a választott töltelékkel.
14. 24 órára hűtőszekrénybe tesszük, 2 órával fogyasztás előtt kivesszük.


A receptről még nem tudok nyilatkozni, holnap fogok nekiállni, a tapasztalatokat megosztom.

Macaron előzmények.

Címkék: , ,


 

 

12 hozzászólás:

Blogger Orsi szerint...

Nagyon kíváncsi vagyok,hogy mi lesz!
Örülök hogy elkezdtél macaronozni:)

8:15 de.  
Blogger orsolya vanessza kiss szerint...

Úristen! Hogy ezek milyen gyönyörűek!!!

Most arra gondolok, hogy normális dolog-e, hogy mindig az ételek megjelenését, kisugárzását csodálom a képeiden... és csak másodjára jut eszembe az ízük... :)))

dehát festő vagyok... mit tehetek ellene... :)))

Ui.: Biztosan csodásak , finomak a valóságban is !

9:39 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

A mandulalisztet porcukorral kell keverni, de az olasz meringue kristaly vagy idealis esetben aprobb szemu sutocukorral keszul, nem porcukorral (az eredeti receptben sucre en poudre szerepel, ami csak szoszerinti forditasban porcukor, cukraszatilag nem. :)

12:33 du.  
Blogger Seth szerint...

Ez jól hangzik!Sok sikert nagyon drukkolok.

5:32 du.  
Blogger Millie szerint...

Nagyon drukkolok én is! Hamarosan csatlakozom a nagy kísérlethez, ugyanis tegnap sikerült végre egy jót is ennem Mihályfinál.( a sáfrányos kicsik szárazak voltak, de a nagy pont tökéletes volt).

7:58 de.  
Blogger Unknown szerint...

Sziasztok,

Kipróbáltam ezt a receptet, de sajna a sütőmnek túl sok volt a 180 fok ...
próbálkozom tovább... http://ow.ly/3a3pX Macaron... Macaron.. #Macaron
a 2. próbálkozásomról írtam pár sort.

7:15 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

sziasztok,
tegnap már megkaptam az útbaigazítást a financier sütőformához, nagyon köszönöm, elkészült az 1. adag, nagy sikert aratott.
a következő kiszemelt áldozat a Macaron, a kérdésem annyi, hogy milyen tölteléket lehet hozzá készíteni, illetve ahhoz van külön recept?
nagyon köszönöm

4:34 du.  
Blogger Fanni szerint...

nagyon izgatott vagyok mert most készülök először macaront csinálni szombaton!!
már most megnéztem egy csomó receptet és éppen a mandulaliszt után kutatok hogy hlo lehet venni!először a Zazziban ettem macaront és nagyon nagyon ízlett.nagyon szeretem azt a cukrászdát aki csak teheti menjen el!!!!ajánlom!!!

8:55 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

szia,
én valahol azt olvastam a blogon, hogy mandulalisztet a La Petite Francaise-ben (Király utca) tudsz venni... még nem jártam ott, de ezt olvastam.
te tudnál a macaron töltelékben segíteni? nem tudom, hogy azt hogy kell készíteni?
Köszönöm

9:46 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

sziasztok,
még mindig nagyon hálás lennék, ha valaki megírná, hogy a macaronba milyen tölteléket kell tenni és azt hogyan kell elkészíteni.
nagyon köszönöm!

11:37 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Sziasztok. Én ganache-al és lekvárral töltöttem meg.
Ganache:
15 dkg étcsokoládé
1 dl tejszín
3,5 dkg margarin
Ezeket összeforralni, kihűteni.

12:41 du.  
Blogger health szerint...

http://www.youtube.com/watch?v=O8elGvI1R_c ezt gyorsan csekkoljátok le!!!!!!!!!!! és valaki reflektáljon rá!

1:24 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal