hétfő, december 22, 2014

Karácsony 2014. - Last minute gasztroajándékok


Szokásos módon, utolsó percben jelentkezem a last minute karácsonyi ajánlómmal, bízva abban, hogy rajtam kívül is akadnak olyanok, akik minden évben megfogadják, hogy az ajándékokat novemberben megveszik, és az ünnepi menüsort is hetekkel előre megtervezik – aztán valahogy mégis minden egyes évben ugyanúgy a totális karácsonyi téboly közepette találják magukat.

Idén elsősorban a last minute gasztroajándékokra fókuszálok, hátha ezekkel még holnapra is adok némi kapaszkodót és ötletet. A szakácskönyveket most kihagyom, azokról később készül egy átfogóbb ajánló.


Cocotte, vagyis egy nagy öntöttvas edény
Erről részletesen lelkendeztem az előző írásban, abban megtaláltok beszerzési forrásokat is.

Kedvenc “olajdíler” barátom, Giuseppe  néhány hónapja végre apró üzletet nyitott az Oktogonnál, így most már mindent személyesen is meg lehet mustrálni, nemcsak a webshopon keresztül. Ha valaki nagyon bajban van, szerintem holnap ide vándoroljon el. Jófajta, jó ár-érték arányú olívaolajok (mandarinos, narancsos, stb.), komoly balzsamecetek, kapribogyó, kekszek, magok, tészták, Pödör olajok –itt bármilyen csomagot állítunk össze, garantáltan örömet szerzünk vele a megajándékozottnak. Ezen kívül lehet nála kapni Microplane reszelőket is, ebből is feltétlenül kerüljön a csomagba. Szerintem továbbra is a régi, hosszúkás modell a nyerő. Parmezán, citrusok, csoki, fűszerek reszeléséhez - soha többé más reszelő nem fog előkerülni a háztartásban.

Giuseppe holnap 10h-18h óráig, egész nap ott lesz



Hitka Viktória csodás írott tányérjai
Egy-egy darabból csak limitált mennyiség készül, de jobbnál jobbak, szerintem nagyszerű ajándék.



A Flatlab nevű kis üzletben a Kálvin térnél holnapig




Gyönyörű, díjnyertes designtárgy Toronyi Péter által tervezve, funkciója: egész fűszereket lehet benne bármilyen finomságúra shake-elni. Ezt a tárgyat egyszerűen muszáj kézbe venni, hogy az ember megértse a borsos árát, én is csak akkor szerettem bele, amikor elkezdtem használni. Egyrészt gyönyörű, másrészt csodás saját fűszerkeverékeket lehet vele készíteni. (Pl. egész csillagánizst, különleges borsokat, szegfűborsot, szegfűszeget lehet ízlés szerinti arányban keverni, a súlyos fémgolyó még a csillagánizst is simán porrá zúzza.

Kint voltak a Wamp-on, ott elfogyott, a fb oldaluk szerint a Design Terminálban lehet még kapni (ott ráadásul most 20% kedvezménnyel), illetve a Várban a Fian Concept üzletben szokott még lenni. Mellé egy fűszerkészlet valamelyik delikátesz-, vagy török/ázsiai fűszerüzletből –szerintem tökéletes ajándék.

+ 1

Egy szakácskönyvet azért hadd ajánljak, engedjetek meg ennyi szerénytelenséget, ez persze nem más, mint a sajátom. Akár ajándékba, akár a karácsonyi sütéshez utolsó percre. Zserbó, bejgli, aranygaluska, flódni, halászlé, ehető ajándékok, stb.


Végül tavalyról egy összefoglaló a blogon található összes karácsonyi receptről, ebből idén is tudtok mazsolázni:



Mindenkinek Kellemes Ünnepeket, Boldog Karácsonyt, jó főzést és jó pihenést kívánok!



 

 

2 hozzászólás:

Anonymous sys szerint...

a Paprikum miben jobb, mint a Jamie Oliver-féle Flavour Shaker? megéri a négyszeres árat?

11:15 du.  
Blogger K. Eszter szerint...

Szerintem igen, mivel fémből van, nekem a Jamie-féle elég gyorsan szétrepedt.

11:25 de.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal